Sanal Gerçeklik
Sanal gerçeklik nedir?
Bilgisayarlar aracılığı ile gerçekte var olmayan ortamları varmış gibi sunmak,aslında bulunulmayan ortamlarda bulunuyormuş hissi yaşatmaktır.
Sensoroma
Sanal gerçeklik fikri ilk kez 1962 yılında Morton Heilig tarafından;görme,işitme,koklama
ve dokunma duyularımıza hitap eden sensoroma adında bir makine olarak vücut buldu.
The Sword of Damocles(Demokles’in kılıcı)
Günümüzde sanal gerçeklik alanında kullanılan kasklı ekranların ilk örneği ise 1968
yılında Amerikalı bilgisayar mühendisi Ivan sutherland ve öğrencisi Bob Sproll tarfından geliştirildi.
Ağır olduğu için tavandan sarkıtılarak kullanılan The Sword of Damocles, gösterdiği çıktıyı, binoküler (çift mercekli – Dürbün) ekrana yüklü bir bilgisayar programından sağlıyordu.Cihazın yazılımının sağladığı perspektif ise kullanıcın bakış açısına bağlıydı ki, bu da kullanıcının kafasını takip etmeyi gerektiriyordu. The Sword of Damocles, sunduğu arayüz ve gerçeklik algısı bakımından günümüz kasklarıyla karşılaştırıldığında ilkel bir izlenim yaratsa bile modern kasklı ekranların gelişiminde önemli bir kilometre taşı olmuştur.
Virtual Boy
1995 yılında piyasaya sürüldü.Fiyatının çok yüksek olması, kullanımının çok yorucu olması ve yanlış pazarlama stratejisinden dolayı piyasada tutunamadı.Günümüzde giyilebilir teknoloji ürünlerinin artması,sanal gerçeklik teknolojilerinin de hızla gelişmesine yol açtı.
Sanal gerçeklik gözlüğü
Geçmiş yıllara göre donanım maliyetlerinin daha düşük seviyelere ulaşması ve sanal
gerçeklik gözlüklerinin daha ergonomik kullanışlı hale gelmesi sanal gerçeklik teknolojisinin gelişmesine olanak sağladı.Sanal gerçeklik sektörel anlamda sadece gözlükleriyle sınırlı değil,aynı zamanda yön,hareket,koku gibi duyularımızı da
uygulamaların içerisine dahil edebilen donanımlar geliştrildi.